השקעות קטנות מניבות: אפיקי השקעה לבדוק וליישם

מערכת שורש  ד תמוז, תשפ  6/26/2020

שוק ההשקעות של היום מלא אופציות נהדרות לכל משקיע בכל סדר גודל, גם למשקיעים שמחפשים לבנות את הבסיס שלהם ולצבור ניסיון בעזרת השקעות קטנות ומניבות לקראת השקעות גדולות יותר בעתיד. במאמר הבא הבאנו מספר אפיקי השקעה למשקיעים שמגיעים עם הון קטן או לכאלה שמחפשים לחלק את ההון שלהם למספר מסלולים
.......................

השקעות קטנות מניבות: אפיקי השקעה לבדוק וליישם

אפיקי השקעות קטנות שכל משקיע צריך להכיר

השקעות קטנות מעולות לכל משקיע הרוצה לבנות בסיס "ולהכות שורשים" לקראת העתיד. תוכלו לדוגמא להתחיל להשקיע בשוק ההון ובקופות גמל סכומים התחלתיים של כמה אלפי שקלים ולהוסיף בכל חודש את הכסף שהצלחתם לחסוך לתיק השקעות שלכם או לחלק את ההשקעות שלכם לכמה תחומים שונים ולחסוך לקראת השקעה עתידית גדולה יותר כמו נכסי נדל"ן. העיקר שההון שלכם ימשיך להרוויח כסף בשבילכם.

מסחר עצמאי בשוק ההון - שוק ההון ועולם ההשקעות במניות מציע את האופציה לכל אחד הרוצה להשקיע לקנות מניות ולסחור בהם. למעשה כשאתם קונים מניות של החברות הנסחרות בשוק אתם למעשה משלמים על שטרות בעלות ביחידות קטנות של החברה. תוכלו לבצע עסקאות לטווח קצר של מספר ימים(ואף תוך עסקאות תוך יומיות) ועד שבועות/חודשים שלרוב יהיו בסיכון בינוני-גבוהה אך יכולות להניב תשואות גבוהות או לבצע עסקאות ארוכות טווח בסיכון נמוך עם תשואות סולידיות במניות יציבות וחזקות בשוק או בתחומים וסקטורים כמו אנרגיה, טכנולוגיה, בריאות, תעשייה וכו'. בהשקעות ארוכות טווח חשוב להבין את המגמות בזירה ולדעת מתי לדעת "לתפוס" שווקים ומניות כאשר הם בתקופות שפל ולהרוויח עליהם בטווח הארוך לדוגמא השקעות בנפט בזמן משבר וכאשר המחיר נמוך יכול להיות השקעה חכמה בגלל שסביר שהשוק יתייצב והתשואות יהיו גבוהות.

קופות גמל - קופות גמל זה אפיק השקעה מאוד שכיח בארץ ומנוהלות על ידי הבנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח, קרנות וכו'. למעשה אתם משקיעים סכום מסוים בקופת חיסכון ומשאירים את נושא ההשקעות לאנליסטים מומחים ואנשי כלכלה וסומכים עליהם לבחור להשקיע את הכסף ולבנות תיק השקעות. קופות גמל מעולות להשקעות קטנות ונחשבות למאוד גמישות בסכום ההשקעה ותוכלו להתחיל להשקיע ממאות שקלים בודדים ולהוסיף להשקעה שלכם בכל חודש וכן נחשבות נוחות מאוד כאשר אתם יכולים לבחור את המסלולים ואת רמת הסיכון. הנוסף, קופות גמל הינם נזילות(ז"א שאפשר למשוך את הכסף בכל רגע ללא קנס) ותוכלו להחליט אם להשקיע לטווח קצר או להתחיל חסוך לקראת הפנסיה.

השקעות קטנות בנדל"ן - השקעות בנדל"ן אולי נשמע כמו השקעות גדולות הדורש הון ראשוני גדול של כמה מיליונים אך גם בתחום הנדל"ן ניתן למצוא נכסים להשקעה בסכומים יותר קטנים ולהיעזר במימון ומינוף על מנת לרכוש את הנכס, להשביח ולהשכיר אותו או למכור לאחר תקופה מסוימת ברווח. לרוב עסקאות נדל"ן כאלה תמצאו באזורי הפריפריה ובערים וישובים מתפתחים וכן בהשקעות בחו"ל.

לעולם לא מוקדם מדי או מאוחר מדי להתחיל להשקיע

עולם ההשקעות פתוח לכל אחד שרוצה להתחיל להרוויח כסף על חשבון הכסף הקיים שלו. הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות עם הכסף שלכם הוא להשקיע אותו ולתת לכסף שלכם להתחיל לעבוד בשבילכם. תמצאו השקעות קטנות שיעזרו לכם לחסוך ולהגדיל את ההון שלכם בצורה עקבית ולבנות בסיס כלכלי יציב לעתיד.